Шаќири: ги стимулираме младите да се вклучуваат во СТЕМ областите

 

Шаќири: ги стимулираме младите да се вклучуваат во СТЕМ областите

 

 

Државата може да биде горда што има повеќе девојки и жени со успешна СТЕМ кариера, и тие се  инспиративни модели за младите да се посветат на учење, наука и истражувања.  Последниот извештај на УНЕСКО покажува дека нашата држава е лидер во Европа според бројот на жени истражувачи. Ова го истакна министерот за образование и наука Јетон Шаќири на доделувањето стипендии на студентки од факултети од областа на науката, технологијата, инженерството и математиката, а во рамки на програмата „Global Engineer Girls“ која групацијата Лимак ја спроведува со поддршка од Министерството за образование и наука и УНДП.

 

 

„Исклучително ми е драго што нова група студентки-стипендистки добива поддршка за вклучување во предизвикувачкиот свет на науката, технологијата, инженерството и математиката. Живееме во време на хуманоидни роботи, нанотехнологија и 3-Д принтање, во земја во развој за која е клучно да фати приклучок со развиениот свет, а тоа може да се реализира само преку образованието и науката. При тоа, овие области се од суштинско значење за државите кои сакаат да ја подобрат својата економија, инфраструктура и здравствен систем“, рече Шаќири.

Министерот потенцираше дека со конкретни политики, низа мерки и инвестиции државата стимулира што повеќе девојки и жени да ги одберат СТЕМ областите. Потсети дека средношколците кои ќе запишат студии од прв, втор или трет циклус на домашните или на престижни странски универзитети, добиваат стипендии и финансиска поддршка од буџетот на МОН за да студираат математика, физика, хемија, информатика и слично.

 

„Нашите студенти имаат можност да користат стипендии за студирање и научно – истражувачки престој и во други земји, согласно воспоставените билатерални односи и потпишани договори за соработка, а како држава активно учествуваме и во размената на студенти преку ЕРАЗМУС програмата“, додаде министерот.  

Шаќири нагласи и дека Министерството за образование и наука во изминатите две години значително ја зголеми буџетската поддршка за наука и истражувања, односно после подолг период започна финансирањето на научни проекти кои се од национален интерес, а се поддржа и набавката на нови лабораториски ресурси за потребите на научните и високообразовните установи.