Министерство за образование и наука

  / Вести и настани / Царовска на конференција за економско заздравување и раст по Ковид-19: Дигитализација и модернизација на системот на учење е нашиот успешен одговор на предизвиците од пандемијата

Царовска на конференција за економско заздравување и раст по Ковид-19: Дигитализација и модернизација на системот на учење е нашиот успешен одговор на предизвиците од пандемијата

 

Царовска на конференција за економско заздравување и раст по Ковид-19: Дигитализација и модернизација на системот на учење е нашиот успешен одговор на предизвиците од пандемијата

 

Инвестициите за подобро образование не само што не запреа во услови на пандемија, туку напротив, напорот за постигнување на целите уште повеќе се интензивираше. Затоа што образованието е жива материја и мора да се менува и прилагодува на глобалните и општествените текови и состојби и само така може да продолжи да биде еден од основните столбови на севкупниот напредок на државата. Моравме да го прилагодиме и на овие вонредни околности и тој да продолжи успешно да функционира како механизам за создавање на човечки потенцијал, без кој ниедна држава нема иднина.

 

Ова го истакна министерката за образование и наука Мила Царовска на панел дискусијата „Човечки капитал и инклузивен раст“ во рамки на Конференцијата ,,Економско заздравување и раст по Ковид-19’’ организирана од Министерството за финансии. Во своето обраќање посочи дека иако образовниот систем не бил подготвен целосно за пандемијата на почетокот, поради негрижа во минатото, сепак, адаптацијата се случи брзо, а дигитализацијата е најзначајна придобивка од ковид-кризата.

 

 

„Ако сме инвестирале во квалитетно и современо образование пред 10-тина години, Ковид кризата уште во 2020 година ја го дочекавме многу поподготвени. И тоа го покажаа развиените земји. Тие првенствено беа дигитализирани, дополнително имаа подготвен наставен кадар за брзо преструктуирање, за разлика од тоа што ние овие процеси моравме забрзано да ги спроведеме и да се прилагодиме на потребите коишто ги наметна пандемијата за пократко време“, рече министерката, додавајќи дека наставниците со посветеност и зголемени напори во работата одговорија успешно на сите критики и прогнози дека нема да добро да ги водат учениците низ образовниот процес додека трае пандемијата. 

 

Во своето обраќање, министерката се осврна и на реформата на основното образование која започна со стартот на новата учебна 2021-2022 година, по неколку месечна јавна дебата и консултација за дефинирање на планот кој треба да обезбеди унапредување на квалитетот на наставата.

„Почнавме крупни промени и тоа баш во услови на пандемија. Имаме нов концепт на учење кој треба да ги научи децата да учат преку истражување и разбирање, за да можат знаењата коишто ќе ги стекнат, да ги практикуваат понатаму во животот. На овој начин тие се подготвени и за брзи прилагодувања на промени. За прв пат поставивме национални стандарди и излезни резултати од учењето“, рече Царовска, додавајќи дека тоа е само еден чекор во подготовката на современ, оптизмизиран и резистентен образовен систем кој ќе го имаме за неколку години од сега.

 

 

„Како што активно работиме на менување и подобрување на образовниот систем во период на Ковид, мора да продолжиме и понатаму, и тоа мора да биде национална заложба, независно која политичка партија е на власт или кој е министер за образование“, заклучи Царовска.

 

Вести и настани

Back to top
Close Offcanvas Sidebar