Me propozim të Byrosë për Zhvillimin e Arsimit, të Premten Ministria e Arsimit dhe Shkencës i miratoi programet mësimore të reja për klasën e parë, si hap i parë në korniza të planit për konkretizimin e zbatimit të Konceptit të ri për arsimin fillor me të cilën parashikohet modernizim i rëndësishëm i bazës të sistemit kombëtar të arsimit. Programet janë të publikuara në linkun.
Programet mësimore ishin të përpunuara nga ana e grupeve të punës në të cilat, përveç këshilltarëve të BZHA-së, morën pjesë edhe profesorë universitarë dhe praktikant - mësimdhënës të shkollës fillore të zgjedhur përmes shpalljes publike, ndërsa gjatë tërë procesit u konsultuan edhe numër ekspertësh nga disa fusha në të cilën janë bazë e Konceptit të ri: barazia gjinore, inkluziviteti dhe multikulturalizmi, si dhe për mbrojtjen e mjedisit jetësor, respektimi dhe mbrojtja e të drejtave dhe të ngjashme.
Për herë të parë në vendin tonë, u përpunuan programet mësimore në bazë të Standardeve Kombëtare të bazuara në kompetenca dhe ato fokusohen në rezultatet nga mësimi. Ajo është definuar saktësisht se çfarë kompetencash (njohuri, shkathtësi, aftësi dhe qëndrime) pritet të marrin nxënësit gjatë kohës së arsimit fillor, ndërsa mësimdhënësi fiton autonomi të plotë për të rregulluar mësimin tek nxënësit individualë ose grupe për të arritur plotësisht pritjet dhe potencialin e çdo nxënësi.
Është e rëndësishme thelbësore që programet mësimore do të sigurohen dukshmëri më të madh të integrimit, gjegjësisht do të mundësojnë realizimin e temave të përshtatshme nga lëndë të ndryshme gjatë klasës së njëjtë, me qëllim që të sintetizohen perspektiva të ndryshme për lëndën kudo që të jetë e mundur, përmes përmbajtjeve dhe aktiviteteve të caktuara të mundshme për realizimin e tyre. Në këtë mënyrë, nxënësit do ta kuptojnë dhe tejkalojnë më lehtë materialin mësimor. Fokusi është futur në të mësuarit me kuptim që ndihmon në zhvillimin e të menduarit kritik dhe krijimtarisë, në vend të mësuarit faktografik të deri tanishëm dhe memorizimin e të dhënave.
Gjithashtu, me programet mësimore të reja, përparësi i jepet formuesit, në krahasim me vlerësimin përmbledhës, që do të thotë se arritjet e nxënësve do të ndiqen në bazë ditore, në vend që vetë të organizohen testime në fund të periudhave të caktuara - tremujorin ose gjysmëvjetorin.
Grupet e punës në Byronë për Zhvillimin e Arsimit vazhdojnë të krijojnë programe mësimore për klasat e tjera të arsimit fillor me qëllimin e vetëm të jenë të krijuara dokumente profesionale që do të jenë bazë dhe nxitje për mësimdhënësit për qasje më ndryshe të mësimit dhe arsimim i hapjeve të reja, gjeneratave kompetente dhe demokratike.
Në ndërkohë, për mënyrën e zbatimit të programeve mësimore për klasën e parë do të organizohen trajnime për mësimdhënësit, përmes tre moduleve gjatë majit, qershorit dhe gushtit.